Pàgines

26 de gener del 2011

Integració sensorial

El passat 24 de gener es va fer la xerrada sobre la Integració sensorial per part de la Bàrbara Viader Vidal, terapeuta Ocupacional i directora del centre d'estimulació infantil de Barcelona.

Us fem arribar material per poder aprofondir en el coneixement de les causes de la dificultat d'aprenentatge degut als problemes de integració sensorial.

Material de la xerrada:

Moltes gràcies Bàrbara per aquesta xerrada tant interesant que ens ha ajudat a compendre als nostres fills una mica més.

Més enllaços interessants:

14 de gener del 2011

¨Xerrada sobre la Integració Sensorial,factor clau en el desenvolupament infantil¨


Hola a tothom!


Des de la comissió pedagògica informem que ja tenim data fixada per a la ¨Xerrada sobre la Integració Sensorial,factor clau en el desenvolupament infantil¨ que impartirà a la nostra escola la directora i terapeuta del CEIB (Centre d' estimulacio infantil de Barcelona), Barbara Viader.

La data serà dilluns dia 24 de gener i es farà una primera xerrada per a l'equip pedagògic, de 17.15 a 18.30 h. i una segona per als pares de 18.30 a 19.45 h.


TÍTOL: La Integracio Sensorial, factor clau en el desenvolupament infantil(com és el funcionament del cervell en la fase d'aprenentatge a educació infantil i primària)

EXPLICACIÓ:Com a directora i terapeuta del CEIB, he preparat un taller per explicar-vos la Integració Sensorial, com a habilitat bàsica per al correcte desenvolupament infantil.

A través d'aquest taller tindreu una possible explicació a le 3 problemàtiques que més afecten els infants que tenen dificultats d'integració sensorial:

-hiperactivitat, dèficit d'atenció,problemes conductuals-emocionals.
-dificultats sensorials: hipersensibilitat, baix registre, pors, inseguretats...
-dificultats dáprenentatge i/o de coordinació motriu

Els nens que tenen dificultats de processament sensorial, sovint tenen reaccions i respostes diferents, que no tenen una explicació de tipus emocional o conductual, i que no acostumen a
respondre tampoc a cap lesió neurològica ni a cap alteració de tipus cognitiu. Les seves reaccions i respostes són diferents perquè el seu cervell està registrant i interpretant els estímuls
de forma diferent (els sorolls, el seu propi cos, el moviment, el tacte, la visió..)

Us animo a comprendre millor el processament sensorial perquè pugueu ajudar-los a millorar el seu desenvolupament en general.

12 de gener del 2011

Revista menjador 2n Trimestre


Ja està penjada al web de l'escola la revista del menjador amb els menus del 2n Trimestre.




Revista 2n Trimestre


Revista 2n Trimestre - Sense Ou


Revista 2n Trimestre - Sense Lactosa